Twee steden, veel nieuwe indrukken - Reisverslag uit San Miguel de Tucumán, Argentinië van Jolien Groenewoud - WaarBenJij.nu Twee steden, veel nieuwe indrukken - Reisverslag uit San Miguel de Tucumán, Argentinië van Jolien Groenewoud - WaarBenJij.nu

Twee steden, veel nieuwe indrukken

Blijf op de hoogte en volg Jolien

04 Februari 2013 | Argentinië, San Miguel de Tucumán

6 dagen, 30 graden en 2 nieuwe stempels in het paspoort verder mijn eerste teken van leven. En laten we gelijk goed beginnen, Jasper en ik maken het uitstekend. Donderdag zijn we na een reis van 27 uur aangekomen in Buenos Aires. We hebben onderweg nog een bezoekje gebracht aan New York voor een lunch, gewoon omdat het kan. En leuk klinkt.

In Buenos Aires hebben we vier dagen rondgeslenterd. Letterlijk. De blaren staan onder mijn voeten. Zelfs de hobbit-achtige slippers mochten niet baten. De stad is groot. En vies, vooral met 45 graden... Dat was het overigens 1 dag, de andere dagen was het met 30 graden prima te doen. We hebben de Las madres (de dwaze moeders) zien lopen op Plaza de Mayo, het graf van Evita Peron bezocht, verschillende wijken gezien waaronder de leuksten La Boca, San Telmo en Palermo en heel veel vlees gegeten. Als in kilo's. Zo hadden we een parrilla besteld, een barbeque op tafel. Daarop ligt een hele koe tot aan de darmen en lever aan toe. Die heb ik laten staan, maar de steaks zijn niet te versmaden, vooral met een laagje chimichury.

Verder viel Buenos Aires me een beetje tegen. Het is vooral vergane glorie. Je ziet hoe het ooit is geweest maar de stad wordt niet echt onderhouden en veel plekken en gebouwen zijn vergaan. De mensen zelf trouwens ook, die leven veelal op straat en er zijn stukken waar sloppenwijken staan. Verder zijn er o-ve-ral auto’s. Het is dan ook niet voor niets dat de breedste weg ter wereld er ligt met 18 autobanen.

We vonden het daarom niet zo erg om, een dag eerder voor de oplettende lezer, de stad achter ons te laten en te vertrekken naar San Miguel de Tucuman, waar Tim de broer van Jasper woont. Vanmorgen zijn we hier aangekomen na een busrit van 14 uur. Met ligstoelen en champagne dus op zich nog prima geslapen. Hier blijven we drie dagen, donderdag trekken we verder naar het noorden. Geen idee wanneer ik dan weer toegang heb tot een computer met internet, maar dat houdt het spannend!

Veel liefs Jolien en Japser natuurlijk

• 04 Februari 2013 - 19:33

Mark:

Geniet!!.....

• 04 Februari 2013 - 20:14

Jorik:

Heerlijk verhaal schat! Geniet ervan xx

• 04 Februari 2013 - 20:25

Jolien Groenewoud:

Het draaien van de foto's lukt niet, dus je moet je hoofd maar even bijstellen!

• 04 Februari 2013 - 21:21

Annelies:

Mooi verhaal al meteen Jolientje, behalve dat over die koe dan! Schitterende kiekjes ook xxx

• 05 Februari 2013 - 06:52

Irma Kraus:

Mooie foto's Jolien en leuk reisverslag.
    's Ochtends vroeg, voordat ik aan het werk ga, even ochtendgymnastiek doen (computer in allerlei standen draaien) is niet erg, maar om op de nuchtere maag naar een ontlede koe te kijken ...

• 05 Februari 2013 - 09:55

Jolien:

Schatje geniet ervan! Op naar vele andere mooie plekjes! xxx

• 05 Februari 2013 - 11:32

Anna:

He lieve kids, super dat alles goed gaat! Heel veel plezier bij Tim in Tucumann! Goede reis en een hele dikke kus mama Anna

• 05 Februari 2013 - 13:10

Monique:

Dat vleeeees. Getsie! Snap dat je dat aan je voorbij hebt laten gaan. Verder ziet het er mooi en gezellig uit. Volgende keer ook een foto met jullie :-)
    Geniet er van!
    xxx

• 05 Februari 2013 - 13:25

Richard:

Lekker verhaal weer. Snap dat je het vlees even hebt gelaten. Genie ervan! X

• 05 Februari 2013 - 19:35

Roos:

Heeerlijk om te lezen... Ook al is het daar vies, fijn dat jullie het naar je zin hebben. Ik kijk uit naar het volgende verslag dikke kus

• 05 Februari 2013 - 20:16

Melanie:

Dat vlees ziet er idd niet zo aantrekkelijk uit haha, maar fijn om te lezen dat jullie het leuk hebben en genieten! Benieuwd naar jullie volgende avonturen! Dikke kus

• 06 Februari 2013 - 09:12

Loesje:

Hoi Jolien en Jasper!!
    Super om op deze manier over jullie reis te lezen en foto's te kijken.
    Geniet ervan.
    Heel veel liefs Loesje

• 07 Februari 2013 - 11:15

Roel:

Kind, ik snap niet waarom je uit Buenos Aires vertrokken bent.... Vergane glorie en slecht onderhouden zijn toch uwer middle names? :). Maar zonder gekheid, wat een heerlijk avontuur! Geniet er met volle teugen van, laat geroosterde ingewanden vooral aan u voorbij gaan en probeer in zoveel mogelijk ´lustres´ (oftewel kroonluchters) te klimmen. Dikke zoenen op uw beeldige, avontuurlijke, prijswinnende maar bovenal reislustige aangezicht!!

• 11 Februari 2013 - 09:18

Volker:

Ha Jolien,
    Leuk om de verhalen te lezen! Geniet er lekker van daar!!
    Groet,
    Volker

• 11 Februari 2013 - 13:01

Nikki:

Ooeeh lekker... 30 graden!!! Ik zit hier achter jouw computertje en het is koud en grijs. Gelukkig kan ik hier lekkere theetjes zetten :-) Veel plezier X