Contrasten - Reisverslag uit Havana, Cuba van Jolien Groenewoud - WaarBenJij.nu Contrasten - Reisverslag uit Havana, Cuba van Jolien Groenewoud - WaarBenJij.nu

Contrasten

Door: Jolien

Blijf op de hoogte en volg Jolien

25 Februari 2010 | Cuba, Havana

Ja daar is ze dan. Op een te trage computer ergens in het oostelijke puntje van Cuba (Baracoa) dan toch even snel een update. Ik ben nu op de helft van de trip en heb al avonturen voor een maand. Het is een gaaf land, maar vol contrasten. Om te beginnen het weer. In het westen is het groen, fris en nat, hier in het oosten is het droog en heet (hoewel het nu plenst van de regen, heb ik weer). De contrasten tussen rijk en arm zijn erg groot, hoewel het een communistisch land is. En aan dat communisme word je overal, waar je ook bent, zelf op de hoogste berg nog herrinerd.

Het verkeer is een complete chaos. Geen bordjes, of pas heel laat en schurftige honden, paarden, mensen lopen over de weg. Fietsers fietsen waar ze willen en auto´s slaan ineens af of slingeren van links naar rechts. Toch hebben we al 2000 km zonder kleerscheuren gereden. De auto, die oorspronkelijk lichtgrijs was, is nu zwart van het asfalt.

Vandaag hebben we een rustdag om morgen weer in de auto te stappen. Vrijdag gaan we richting cayo coco (het opzoeken op google waard) om 3 dagen te ontspannen. Zin in! Na veel (vieze) steden te hebben gezien is het tijd voor natuur.

Meer wonderlijke verhalen volgen. Hier op de site of als ik je weer zie, want erg veel tijd wil-kan ik niet op het internet spenderen.

Veel liefs

Jolien

PS. Er is hier een Santa Rita. Altijd al geweten dat je een heilige was riet

PSS de uitspraak: wat een toestand, is al vaak gevallen :)

  • 28 Februari 2010 - 08:47

    Melanie:

    Hey meis!

    Wat een toestand, haha! ;). Kan me voorstellen dat die al vaak gebruikt is daar. Leuk om even van je te horen, klinkt alsof je een supermooi avontuur aan het beleven bent! Had ik al gezegd dat ik een beetje jaloers ben? ;).
    Tot snel, enjoy!!

    Dikke kus,
    Mel

  • 28 Februari 2010 - 21:35

    Jolien:

    Hey Meis,

    Geniet lekker van je reis en ik hoor graag al je verhalen als je terug bent samen met de foto's.

    Maar goed dat je daar bent, want hier regent het alleen maar.

    Ik moet nog 4 daagjes werken en dan ook heerlijk op vakantie!

    XXX

  • 01 Maart 2010 - 16:55

    Rian:

    Hey Jolien,

    gaaf hoor, je trip! Opdat er nog maar veel mooie verhalen bijkomen :)

    liefs Rian

  • 01 Maart 2010 - 18:45

    Roos:

    heheheheh

    eindelijk een teken van leven, was al bang dat je verlaafd was aan de sigaren hahaha

    fijn om te horen dat je veel ervaringen opdoet, is ook echt aan jou besteed
    nog een paar dagen en dan kun je het in levende lijve vertellen :)

    geniet nog ff meissie

    dikke kus roos

  • 04 Maart 2010 - 12:18

    Sylvia:

    Hi meisje, eindelijk ! Je leeft nog en het gaat goed :-) Het klinkt als complete chaos waar je bent. Genoeg om ons straks over te vertellen. Geniet volop van die toestand en doe voorzichtig, dikke kus van mij xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cuba, Havana

Cuba libre!

Recente Reisverslagen:

25 Februari 2010

Contrasten

03 Februari 2010

Laat maar komen...
Jolien

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 27890

Voorgaande reizen:

30 Januari 2013 - 05 Maart 2013

Zuid Amerika

12 Februari 2010 - 06 Maart 2010

Cuba libre!

01 Oktober 2007 - 01 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: