Wandelingetje - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Jolien Groenewoud - WaarBenJij.nu Wandelingetje - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Jolien Groenewoud - WaarBenJij.nu

Wandelingetje

Door: Jolien

Blijf op de hoogte en volg Jolien

23 Januari 2008 | Nieuw Zeeland, Nelson

Mensen, ik ben er nog. Vraag niet hoe ik die crossing heb overleefd, maar ik heb het gedaan. 8 uur klimmen en klauteren in de zon. En hoog! Nou ja, zie de foto's voor het bewijs. Het is er zo mooi, zo indrukwekkend mooi. Mount Doom is voor de kenners onder ons DE berg waar Frodo uit Lord of the rings heen moest om de ring in te gooien. Nou, geen wonder dat hij daar drie films voor nodig had. Mijn hemel, wat een klim. En zeker voor een Hobbit met verdwijnproblemen denk ik. Nog een feitje: Duizenden jaren geleden is de vulkaan, Mount Doom, ontploft. De omvang van deze uitbarsting was enorm. De romeinen zagen de lucht om onverklaarbare reden rood oplichten. Nu weten we dat dat deze ontploffing was. Was een beste vulkaanuitbarsting dus! De laatste keer dat de vulkaan actief was was afgelopen september, maar gelukkig was hij rustig toen ik er liep.

Na goed bij te zijn gekomen van de hele klim ben ik doorgereisd naar Wellington, de hoofdstad. Klein maar een leuke stad. En een leuk hostel waar ik me prima heb vermaakt. Laatste avond met een groep mensen van het hostel naar de zonsondergang gekeken vanaf een berg. Iemand speelde gitaar... ja echt vakantie. Afgelopen zondag met de ferry naar het zuidereiland gevaren en nu zit ik in Nelson, de stad met de meeste zonuren in Nieuw Zeeland. Heel vervelend, haha! Morgen ga ik weer een park bezoeken, het Abel Tasman National Park en vrijdag ga ik weer verder naar de volgende plek.

Kia Ora!

Kus Jolien

  • 23 Januari 2008 - 05:47

    Roos Pals:

    Heeej Meissie,

    Ik ben nog even aan het bijkomen van je vorige berichtje. Wat ben je onwijs stoer!!
    Ik ben net terug van twee weken Tokio. En ben nog steeds bezig met acclimatiseren hier in het kleine Groningen. Ik ben benieuwd of jij nog last gaat krijgen van een reverse culture shock als je terug bent... Na al die avonturen die je beleefd hebt is het leventje in Groningen misschien wel weer erg saai.

    xx

  • 23 Januari 2008 - 10:35

    Oom Jan:

    Wij vallen van de ene verbazing in de andere. Eerst vallen uit de lucht en nu deze grote klim. Foto's prima en wij genieten iedere keer van je verslag. Kus van oom

  • 23 Januari 2008 - 13:48

    Lisanne:

    Oke, even ter verduidelijking. Ik vind die vlechtjes echt magnifique! Lekker handig ook bij z'on tocht. Je zou maar de hele tijd met je haar in je oogn loopm. En dan niets gezien hebben. Toch zonde van die 8 uur.

  • 23 Januari 2008 - 14:59

    Jaap:

    Goed bezig hoor!! Weet je zeker dat je nog terug wilt naar huis?! Lijkt mij geweldig, altijd mooi weer en een schitterende natuur.
    Geniet er in ieder geval nog maar ff van, voor je het weet...

    Greetz and kiss Jaap!

  • 23 Januari 2008 - 19:38

    Harry:

    Geweldig wat een mooie foto;s.
    Maak er wat moois van dit zul je je hele leven nooit vergeven.
    Geniet er maar van en de gr. out Grunn.

  • 28 Januari 2008 - 07:30

    Marion:

    Lieve Lien
    wat een adembenemend mooi landschap dat beetje klimmen heeft je als ik de foto bekijk , niet echt afgemat.Volgens mij dacht je ,hoe ik het ook red, als ik maar een beetje mooi boven kom.
    op het balloerveld in Drente kan je ook aardig wandelen hoor, voordeel ,je hoeft niet te klimmen.
    Geniet maar lekker en andere nog voor te nemen spannende acties zoals uit en vliegtuig springen , horen we erg graag als het al gebeurd is.
    Nog even en dan zien we je weer terug.
    liefs
    marion

  • 29 Januari 2008 - 17:54

    Frederiek :

    Dat wordt straks wel HEEEEEEEL ERG wennen in Groningen.
    Ben je je mentaal al een beetje aan het voorbereiden??? Zou ik maar wel doen.

    Grunn ziet een beetje grijs hoor (op dit moment), maar wie weet als jij terugkomt, gaat de zon vanzelf schijnen.

    Geniet van je laatste (stoutmoedige)avonturen.

    groetjes Frederiek

  • 29 Januari 2008 - 19:38

    Anna:

    wow Jolien, ben steeds jaloerser op je! Geniet er zeker nog even van zou ik zeggen voordat je hier weer in de regen zit...

    liefs Anna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolien

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 27903

Voorgaande reizen:

30 Januari 2013 - 05 Maart 2013

Zuid Amerika

12 Februari 2010 - 06 Maart 2010

Cuba libre!

01 Oktober 2007 - 01 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: