Gletjers en zeemeerminnen - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Jolien Groenewoud - WaarBenJij.nu Gletjers en zeemeerminnen - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Jolien Groenewoud - WaarBenJij.nu

Gletjers en zeemeerminnen

Door: Jolien

Blijf op de hoogte en volg Jolien

30 Januari 2008 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Nog maar een week verder en er is alweer een hoop gebeurt. Om te beginnen bij waar ik was gebleven, Nelson. Het Abel Tasman National Park was echt ongelooflijk mooi. Ally en ik zijn afgezet met een boot in het park. Onderweg hebben we zeerobben en een pinguin gezien! Aangekomen in het park een wandeling van 4 uur gemaakt. Het was heet en het was weer klimmen geblazen maar na de Crossing kan ik alles aan! Een een ontzettend leuke dag gehad in het park. Het park is vernoend naar onze eigen Abel die hier aankwam met zijn bootje een aantal jaren terug. Hij heeft Nieuw Zeeland ontdekt en een naam gegeven (het land deed hem denken aan zijn eigen provincie: Zeeland) maar nooit geclaimd. Terug in Nederland was iedereen daar zo boos over dat ze hem hebben verbannen. Toen is Abel piraat geworden. Tot zover het historisch overzicht.

De volgende dag vertrokken naar Westport. De bus bestond uit een grote groep maar allen leuke mensen. Het verschilt namelijk nogal eens wat voor bus je treft. Maar deze groep ging erg relaxt met elkaar om. En dat was des te beter want in de volgende plaats, Lake Manihapua (?), stond een themafeest op het programma. Het thema was, na unaniem besluit, 'm'. Verkleed dus als iets of iemand dat/die met de letter 'm' begint. Iedereen had ontzettend zijn best gedaan, wat erg leuk was. Er was iemand verkleed als mat, als map (lees:landkaart), als labiele Micheal Jackson (inclusief baby) en iemand als M&M. Ik was een mermaid (zeemeermin dus). Het was errug leuk en het levert natuurlijk weer errug veel verhalen op in de bus...

De volgende bestemming was Franz Josef. vanaf daar kan je de Franz Josef gletsjer beklimmen. Dat heb ik uiteraard gedaan. Een wandeling van 8 uur op een gletsjer. Onwijs mooi en indrukwekkend. Loop je op een bevroren rivier. En niet te koud gelukkig, want daar kan ik natuurlijk niet meer tegen na 4 maanden zon! (ja dat wordt wat als ik terugkom). Uitzichten waren echt 'stunning'. Wat weer een ervaring!

Na een warme douche en weinig slaap, door naar Wanaka waar ik nu zit. De route langs de westkust van het zuidereiland staat bekend als een van de mooiste ter wereld. En dat is het! Meren, bergketens ongelooflijk. Je kijkt je ogen uit. Het weer werkt ook wel erg mee moet ik zeggen. Maar ik blijf het zeggen, het is echt Lord of the rings (ik ben nog steeds stiekem op zoek naar Legolas Greenleaf, lees: Orlando Bloom). Nieuw Zeeland heet in Maori (de taal van het volkje dat hier van origine woont) 'Aotearoa', wat zoveel betekent als 'land van de lange witte wolk'. En dat klopt, want aan de kust is altijd een lange witte wolk te zien.

Wanaka is echt prachtig en het hostel is meer een hotel met tv en bad. Dus ik blijf hier wat langer. Ally is er ook nog steeds, gezellig. Vanavond naar de films, morgen uitslapen, wandeling maken (ik blijf aan de wandel) en wijntjes proeven. Ja mensen, ik vermaak me hier wel hoor.

Viva la vita!!!

dikke kus

  • 30 Januari 2008 - 05:47

    Ryan:

    hey are you guys coming back through melbourne? if so buzz me to go out i've been away with work and i'm tired stressed and need a good party...calllllllllllllllllllll

  • 30 Januari 2008 - 05:47

    Ryan:

    hey are you guys coming back through melbourne? if so buzz me to go out i've been away with work and i'm tired stressed and need a good party...calllllllllllllllllllll

  • 30 Januari 2008 - 07:27

    Clijn:

    Wiehoooeeee nog steeds jaloers, hier stormt en regent het... Bewaar een zonnestraaltje voor ons!

    xx

  • 30 Januari 2008 - 08:41

    Nynke:

    Ganz cool allemaal, nog steeds! Liefs

  • 30 Januari 2008 - 09:15

    Sannibal:

    Wauwie! ziet er goed uit!
    lekker veel plezier maken daar!
    Thanks nog voor je laive mail!
    Du bist een laiverd!
    Dikke tuut vanuit NL!
    X

  • 30 Januari 2008 - 11:07

    Lisanne(enige Echte):

    Ja. Legolas zit hier bij mij thuis op de bank. Te koekn naar that's the question. Dus...niet meer zoeken.

  • 30 Januari 2008 - 12:50

    Heleen:

    Wat is de wereld mooi!

    Groet Heleen

  • 30 Januari 2008 - 15:01

    Sanne:

    Wat n verhalen, en je haar is mooi lang! Ik vertrek al bijna naar Thailand ook zo prachtig hihi. Geniet er nog ff heel erg van!

  • 30 Januari 2008 - 15:32

    Oom Jan:

    Het blijft voor jou genieten daar en je treft ook prima mensen onderweg. Maar hier genieten wij van je genot reisverslagen en de foto's Jaloers (beetje) oom Jan tante Toos

  • 30 Januari 2008 - 17:27

    Harry:

    Geweldig. Je laat ons genieten van die mooie foto's. Dat is wel een heel andere wereld.Ga zo door we reizen met je mee. En de gr.out Grunn.

  • 30 Januari 2008 - 20:02

    Frederiek :

    mooie foto's en zoveel verschillen in natuur.Van Gletjers naar zee naar cafe naar feesten. Geweldig, jij weet wat genieten is.

    groetjes Frederiek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolien

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 27896

Voorgaande reizen:

30 Januari 2013 - 05 Maart 2013

Zuid Amerika

12 Februari 2010 - 06 Maart 2010

Cuba libre!

01 Oktober 2007 - 01 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: