Dat is andere thee... - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Jolien Groenewoud - WaarBenJij.nu Dat is andere thee... - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Jolien Groenewoud - WaarBenJij.nu

Dat is andere thee...

Door: Jolien

Blijf op de hoogte en volg Jolien

13 Februari 2008 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Dag allemaal!

Nog 2 weken en dan ben ik weer bij jullie. Ik kan me er nog niks bij voorstellen. En dat hoeft gelukkig ook niet, want ik heb nog twee weken hier om te genieten!!

Genieten heb ik ook gedaan de afgelopen twee weken. Van Wanaka ben ik doorgereden naar Queenstown, in het zuiden van het zuidereiland. Het staat bekend als de feeststad van het zuidereiland, en dat is het zeker! Met openingstijden zoals ik die in Groningen gewend ben, cocktails uit theepotten en de beste hamburgers (fergburgers) die zelfs acteur Hugh jackman, die daar momenteel is, zelfs niet kan weerstaan.

Maar Queenstown heeft ook het op 4 na grootste meer van NZ en een bergketen die de Remarkebles wordt genoemd. Ik heb er heel mooi gewandeld en mn boekje gelezen aan het meer. Verder heb ik er geparaglide (lees: hard van een berg afrennen en dan maar hopen dat je blijft zweven). Het was heel gaaf en had echt het gevoel dat ik vloog, maar had verwacht dat ik het enger zou vinden. Ik denk dat de meeste adrenaline in de skydive zat. Maar toch, ben heel blij dat ik het gedaan heb. Toch weer een tick in the box, haha!
Verder hebben Ally en ik een wijntour gedaan. Met een kater (lees: moe) van de nacht/theepotten, vier verschillende wijngaarden af. Heel leuk, interesant en lekker vooral!

Vanaf Queenstown kun je ook naar de Milford Sound, een fjord. Als je dat niet gezien hebt, heb je Nieuw Zeeland niet gezien zeggen ze. Dus je begrijpt, daar moest ik heen. Het was mooi en de uitzichten weer indrukwekkend maar eenmaal daar was het zwaar bewolkt en regenachtig. Dat was wel jammer. Ook omdat de hele dag zo'n 12 uur in beslag neemt, gaap. Bij de Milford Sound is een van de mooiste wandelroutes ter wereld, maar die is volgeboekt tot augustus. Sja...

In Queenstown heb ik Sarah weer ontmoet die ik al eerder tegen was gekomen op de gletsjer. Zij komt ook naar Christchurch, de plaats waar ik nu zit. Afgelopen maandag ben ik namelijk vertrokken uit Queenstown. Onderweg gestopt bij mooie punten zoals het zwembad-blauwe meer op de foto. Het water is zo blauw omdat het van de gletjers komt. Op de achtergrond is Mount Cook te zien (ja, even goed kijken) het hoogste punt in NZ.

En nu dus in Christchurch. Regenachtig Christchurch. Het is daardoor een grauwe saaie stad, ook omdat de gebouwen modern en lelijk zijn. Verder is het heel vlak en het doet me erg denken aan thuis. Wat wel weer leuk is: twee jaar geleden, toen ik nog aan de Ambonstraat woonde, kwam er eens een schilder met zijn zoon de boel in de verf zetten. De zoon, Reuben, woonde in Nieuw-Zeeland en was voor 6 maanden in het verre Nederland. Reuben woont in Christchurch en heb ik maandag ontmoet. Hij heeft me een beetje rondgereden en we zijn samen gaan eten. Zelfde verhaal gisteren. Zo gezellig en zo leuk om zo mensen te leren kennen.

Ik blijf hier een week denk ik. Ik ga Sarah weer ontmoeten en afscheid nemen van Ally. Ik ben bijna aan het einde van m'n reis en ga weer terug naar Auckland om het vliegtuig te pakken de 28ste. Op mijn weg terug kom ik weer langs Wellington en Taupo dus daar hoef ik niet zo lang te blijven. Aangezien Auckland verschrikkelijk is wil ik daar zo kort mogelijk blijven. Ik houd je op de hoogte.

Een dikke kus en tot gauw!
Jolien

  • 13 Februari 2008 - 10:28

    Il Sanne :

    Wat ein wunderschöne natur jaa! Die bergen lijken wel bedekt met een fluwelen laag. En dan dat meer. En die hobitten. HAHAHAHAHAHAHH

  • 13 Februari 2008 - 17:38

    Harry:

    Hieraan kun je weer zien wie het beste was met de theepotten. Ik wens je nog fijne dagen toe en een goede terugvlucht

  • 13 Februari 2008 - 21:24

    Jaap:

    6 maanden alleen maar leuke en mooie dingen doen...... Ben erg benieuwd hoe je het hier weer gaat vinden en reuze benieuwd naar je verhalen!!!
    Geniet nog ff en tot snel!

    X Jaap

  • 14 Februari 2008 - 12:53

    Oom Jan:

    Ja je reis zit er bijna op en zeer de moeite waard , je kunt er altijd aan terugdenken. Wij steeds genoten van je verhalen en je foto's. Goede terugreis naar het welkome maar mistige Groningen Kus van ons

  • 16 Februari 2008 - 21:41

    Frederiek:

    Jolien, dat is wel een speciale manier van TEA- drinken. Lijkt me wel lekker hoor!

    Je begint je weer wat los te maken van je reis/avontuur en het neusje gaat de stal ruiken, geloof ik.

    Misschien nog een mail en dan ben je weer terug in GOOD OLD GRUN.

    Ik heb genoten van je reisverslagen en foto's. Dat wordt een pracht album.

    Goede reis terug.

    groetjes van Frederiek

  • 18 Februari 2008 - 16:18

    Marion:

    we verheugen ons om je weer te zien,maar geniet nog maar even daar want dat gevoel komt nooit weer terug.
    Goeie terugreis en tot gauw.

  • 21 Februari 2008 - 05:57

    Goor:

    he geer,

    die theepotten zijn mij ook goed bevallen, gelukkig zit hier in sydney ook een worldbar en heb ook hier weer gezellig zitten thee-leuten!

    hoop dat al je pruiken in je backpack passen en dat je een goeie reis hebt weer terug naar NL. Ik word zooooo moe van dat gereis (zie www.nu.nl, daar lees je mijn bericht), dus ff time-out.

    zit nog steeds in het altamont en blijf hier t/m eind maart, dan ga ik de oostkust verblijden met mijn bezoek! als je nog tips hebt, laat maar horen!!!

    nou dag laiverd, doe rustig an! en tot borrels in grun!

  • 25 Februari 2008 - 04:38

    Dylan:

    Hey Jolien!
    Ik wist ook helemaal niet dat je ook op reis was, maar zo vaak zien we elkaar nou ook weer niet he! Een heleboel van mijn vrienden zijn momenteel ook in Nieuw Zeeland. De meesten hebben eerst Australie gedaan, jij ook? Op alle waarbenjij's van NZ staan prachtige foto's. Het lijkt me dan ook een geweldig land om door te reizen. Goede reis terug binnenkort en doe de groetjes thuis! Ciao

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolien

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 808
Totaal aantal bezoekers 27895

Voorgaande reizen:

30 Januari 2013 - 05 Maart 2013

Zuid Amerika

12 Februari 2010 - 06 Maart 2010

Cuba libre!

01 Oktober 2007 - 01 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: