Leenie in Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Jolien Groenewoud - WaarBenJij.nu Leenie in Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Jolien Groenewoud - WaarBenJij.nu

Leenie in Cairns

Door: Jolien

Blijf op de hoogte en volg Jolien

08 Oktober 2007 | Australië, Cairns

G'day!

Daar ben ik weer. Zag nog steeds de vlag van China staan terwijl ik daar allang niet meer ben. Nou ja, allang. Sinds donderdagmiddag 14 u Australie-tijd ben ik in Cairns. En ik moest enorm wennen. Om te beginnen had ik een enorme jetlag. daarbij is het hier warm (iedere dag boven de 30 graden) en ik was hartstikke moe. Daarbij is het verschil tussen Hong Kong en Cairns enorm. Verder moet ik wennen aan het backpackers bestaan, de hostels en Cairns zelf want het is hier super toeristisch. De eerste dag voelde ik me dus ook niet erg goed. Maar na een goede nachtrust (ik slaap in dit hostel op een kamer voor mezelf) kon ik er weer tegenaan. Ik werd wakker met een sms van Craig (die ik die dag ervoor had ontmoet in het hostel) die vroeg of ik mee wilde naar de lagoon. Ik dacht, Jolien, geef jezelf een schop onder je kont en ga wat doen. Craig is een echte Autralier. Hij gaat wonen in Cairns en wist me veel te vertellen over de oostkust, de plaatsen die ik nog aan ga doen.

Zaterdag heb ik met Craig een auto gehuurd en zijn we naar Ellis beach gereden. Zo mooi, echt ongelooflijk. Wit strand, palmen, blauwe zee. Maar alle goeie dingen komen met nadelen: er zijn stingers, sharks en crocodiles. Nice! Het water is 26 graden en het weer is iedere dag 'unreal'. Australiers maken overal een afkorting van en hebben voor alles een andere naam. Zo heb ik slippers gekocht (thongs. Die van jouw zijn goed hoor Clijntje, maar even ter afwisseling. Loop hier op niks anders...). En zo heet ik Leenie.

Gisteren zijn we met zijn auto naar Mossman gereden. Daar is het oudste regenwoud ter wereld. Zo ongelooflijk indrukwekkend. Daarna door naar Cape Tribulation (deze plaatsen moet je echt even opzoeken op google maps). Het regenwoud grenst daar aan de oceaan. Zo mooi, ik kon mn ogen niet geloven. Met de auto rijd je dwars door het regenwoud. Je moet uitkijken voor krokodillen, hoewel ik er jammer genoeg nog niet een gezien heb). BTW, DE Steve crocdile hunter Irwing is hier omgekomen. Ze hebben hier een nationale Steve Irwing day. Thats Amazing! Hoewel het regenwoud vol of nare beesten zit, heb ik er geen gezien, tenzij je een vlinder of een bushturkey naar vindt natuurlijk. Gelukkig geen spin. De spinteller staat gelukkig nog steeds op 0.

Vandaag heb ik rustig aan gedaan. Heb mn reis ingepland, Lysbeth gesproken en met haar ga ik kerst vieren en oud en nieuw in Melbourne! Verder ben ik naar een park hier vlakbij geweest en heb ik gegeten met Craig op de Barbie! Die zijn hier openbaar. Iedereen brengt eten mee en gaat dat in de buitenlucht, aan de oceaan klaar staan maken. Zo leuk! Craig toverde echt iets heerlijks bijelkaar met garnalen, steak en... haai. Ow, heb ook al krokodil gegeten.

Morgen doe ik het weer rustig aan denk ik en woensdag vertrek ik naar Mission beach. Ik houd jullie op de hoogte. Dankjewel voor je lieve berichtjes, zo fijn om te lezen. Keep on doing that!

Laiverds, ik laat snel weer wat van me horen.

Een hele dikke zoen vanuit zonnig Australie.

P.S ik kan geen foto's meer plaatsen helaas, aangezien mijn limiet is bereikt :( tenzij je wat doneert natuurlijk!

  • 08 Oktober 2007 - 11:05

    Nynke:

    SO JEALOUS

  • 08 Oktober 2007 - 11:15

    Rineke:

    Leuk je verhalen te lezen Jolien! Geniet er van en be careful. Liefs.

  • 08 Oktober 2007 - 11:48

    Clijn:

    Jaaaa leuk weer wat te horen!! Hee Jo je moet www.mijnalbum.nl gebruiken. Dan stuur je een album vol met foto's naar jezelf en die link die je dan krijgt kan je op je site zetten, kan je suuuuuper veel foto's uploaden! Want wij willen meeeeer natuurlijk! Haha, zet die Craig ook even op de foto! ;-)

    Kus!

  • 08 Oktober 2007 - 11:50

    Heleen:

    Ik vind je heel erg dapper! Wel voorzichtig zijn hoor!
    Bij SL gaat het goed. Hoewel... Sander heeft ludduvedut en Bob is vreselijk moe. Maar verder loopt het (zelfs zonder jou) als een trein. Bob is vandaag in Haarlem en ik ben klassenbezoeken aan het voorbereiden. Morgen komen er allemaal groepjes vragen over koffie stellen.
    Geniet van je mooie reis. En tot Blogs?

    Liefs Heleen

  • 08 Oktober 2007 - 12:46

    Rico:

    whooh, hoezo ik ben jaloers ..

    haha geniet ervan en ik lees je verhalen wieder !!

    kusje

  • 08 Oktober 2007 - 13:08

    Opa En Oma:

    lieve leenie (dat is even wennen) Direct het park opgezocht, prachtig!!!Dat dit allemaal kan!Ik voel me al een hele spekkoper met 7 hele mooie kikkers in de vijver en een ruigharige spin van 4cm in de gang.Vanmorgen op de tv was er weer een film, waarop mensen zich weer tegoed deden met die eiwitrijke griezels, rauw of even gegrild!Nu ga ik een mail sturen naar Annie (??????),heb je 'm?Ik bedoel maar, afkorten is in.Hier komen 2 dikke xx van O en O

  • 08 Oktober 2007 - 13:38

    Rian:

    Hey! Klinkt zeer zeer goed. Zo zie je maar dat je vanzelf iets/ iemand tegenkomt die jouw avontuur mede invult! Geniet van alles en tot je volgende verhaal!

    kussie!

  • 08 Oktober 2007 - 13:55

    Ireen:

    Tjik, you're famous! Dolly P. zong tig jaar geleden al over jou!

    Ben echt zo fokking jaloers. Wellicht dat ik een inzamelingsactie ga organiseren zodat ik ook die kant op kan komen. Die verhalen en foto's van jou houden mij echter tevreden.

    Enne, die Craig.. Misschien is het leuk om ons nog meer te verblijden met wat meer informatie over hem. Foto's is natuurlijk een zeer welkome optie ;).

    Misjoe eigenlijk best wel hoor. Maar ach, nog maar 19 weken :P.

    Liefjepiefje, blijf lekker genieten en tot de volgende sessie!

    Kusjelusje van moi!

  • 08 Oktober 2007 - 14:18

    Daan:

    moi Jo,
    geweldig avontuur aye..kroks, spyders and a hunk of a man for travel and barby use..good thinking babe..take care liefs daan

  • 08 Oktober 2007 - 14:22

    Onkel John:

    Leenie : Wees voorzichtig met het eten van krokodillenvlees,die beesten kunnen enorm wraak nemen, als ze dat merken.Alle beste

  • 08 Oktober 2007 - 16:04

    Sanne:

    Ik hou echt van reisverhalen en ook jij zult merken hoe snel je je aan een compleet ander leventje gaat aanpassen ;)
    Heel veel plezier en geniet van elk moment!
    x Sanne F.

  • 08 Oktober 2007 - 16:13

    Joris:

    Schitterend verhaal en leuke foto's. Heel veel plezier. groetjes Joris

  • 08 Oktober 2007 - 17:03

    Roos En Becca:

    he lievie

    van de tweeling krijg je een ongelooflijk dikke kus!! zo blij om te horen dat je met de feestdagen gebakken zit hihihih, hoeven we ons daar geen zorgen over te maken.

    het gaat zo goed komen met jou daaro!!
    have fun

    kussie roos en becca

  • 08 Oktober 2007 - 19:18

    Sven:

    Heeej Joliieeeen! Klinkt allemaal helemaal mooi! Ben enorm jaloers, wil ook op Barbie zitten! Enjoy enorm!! xx

  • 08 Oktober 2007 - 21:10

    Roos Pals:

    Heey lieve jolien.
    Ik vind het echt superleuk om je verhalen te lezen. Ik zit nu in een hotelkamertje in Amsterdam. Heb vandaag en morgen een cursus "How to present". Vanavond heb ik met twee collega's gegeten in een japans pannenkoeken restaurant. Erg leuk!!

    Ja, ik grappig he dat ze slippers thongs noemen. hihi. En een muzzy is een musquito. Een Aussy Muzzy. Heb je daar al veel last van gehad?

    kus

    ps. Ik hoop dat je de twee Roos-en uit elkaar kunt houden. :-)
    Anders zet ik mijn achternaam er wel bij in het vervolg.

  • 09 Oktober 2007 - 07:01

    Grote Nicht:

    Hey klein nichtje, je verhalen zijn echt leuk om te lezen, ook al word ik er een tikkie jaloers van ;-)
    Zit zelf ziek thuis (jaaaaa, zielig he, lol), heb een allergische reactie op iets (nee, geen idee waarop) en zit onder de netelroos. Niet leuk, maar ach, het zal wel weer over gaan. Heb van de huisarts Prednison gekregen en een of andere antihistamine injectie en daar schijnt zo'n beetje alles van over te gaan.
    Nou meis, geniet ervan, ik kijk uit naar je volgende verhaal!
    Dikke kus
    Natas

  • 09 Oktober 2007 - 07:05

    Grote Nicht:

    Ja, ik nog een keer! Er kunnen weer foto's bij....
    Kussie

  • 09 Oktober 2007 - 07:39

    John Bhaggoe:

    Hoi Jolien, leuk te horen, dat je het bijzonder naar je zin hebt. Blijf genieten, want daar ging je voor.
    Groet John.

  • 09 Oktober 2007 - 07:53

    Sannibal:

    Daar is ik weer en superjaloers! ;) Maar zo trots dat je daar zit hoor! En lekker hoor al die verhalen...wens je heel veel plezier de komende dag en geniet er vooral van...
    Liefs XXX

  • 09 Oktober 2007 - 14:16

    T10:

    (b)engel,Onvoorstelbaar, sta niet te kijken van aardige mensen die je zo maar meenemen met de auto!!! Op 4 wielen de oerwouden zien en event.enge beesten die zich koest houden en waardoor jij op de beach kan barbecuen, het kan niet op. Maar.... daar komt die oude T be carefull en neem je rust. Bisous.

  • 09 Oktober 2007 - 16:58

    Melanie:

    Hey!

    Klinkt super allemaal! En wat superleuk dat je zo snel mensen ontmoet daar!
    Enjoy! Ik kijk uit naar je volgende verhaal! Zal je snel ff een langer bericht sturen (een ongecensureerde versie haha :))

    Kus,
    Mel

  • 10 Oktober 2007 - 11:57

    Sabentha:

    Laiverd, wat schitterend allemaal:)
    You've got mail!..

    Kuss!!

  • 10 Oktober 2007 - 18:41

    Frederiek:

    hi JO---LEENIE,
    live is good in "aussi".
    Leuk he, zo'n barbie in de buitenlucht. In ned. moesten ze ook meer van dat soort picknick plaatsen hebben.

    Hier in Groningen begint de herfstvakantie. De herfst is mooi.de bladeren kleuren prachtig.

    Vaderlands maffia-nieuws:
    een getuige ,Bram Zeegers, in de Holleeder-zaak is dood gevonden.
    oorzaak:vergiftigde drugs.
    Vermoord denken vele mensen.

    Prinses maxima gaat nog steeds over de tong vanwege de uitspraak."wat is de nederlandse identiteit"??? Vlg. Maxi. bestaat die niet.)

    verder weet ik niets bijzonders meer te melden over ons landje.

    have fun!!! Blijf niet aan een australier hangen hoor!! Veel te ver weg!

    groetjes Frederiek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolien

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 27901

Voorgaande reizen:

30 Januari 2013 - 05 Maart 2013

Zuid Amerika

12 Februari 2010 - 06 Maart 2010

Cuba libre!

01 Oktober 2007 - 01 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: