dididididingdingdingdingdingdin (chinees muziekje) - Reisverslag uit Peking, China van Jolien Groenewoud - WaarBenJij.nu dididididingdingdingdingdingdin (chinees muziekje) - Reisverslag uit Peking, China van Jolien Groenewoud - WaarBenJij.nu

dididididingdingdingdingdingdin (chinees muziekje)

Door: Jolien

Blijf op de hoogte en volg Jolien

04 Oktober 2007 | China, Peking

Dag lieve mensen!

Nou hier zit ik dan, met mn grote mond in het land van de reizende zon (hoewel die zich weinig laat zien). Ik dacht, ik geef even een teken van leven. Maar houd het kort en zonder foto's helaas, want zit achter een gratis en beperkte internettoeggang. Op het vliegveld ging wel even door mn hoofd, waar ben ik aan begonnen, maar tot nog toe gaat alles goed!

De vlucht ging goed en dankzij de leuke films en spelletjes ook best snel. Zelfs het eten was lekker. De thee was als slootwater, zoooo vies. Slapen lukte me echter niet. Op het vliegveld ben ik een meisje tegengekomen, Mascha, met wie ik Hong Kong gisteren heb verkend. Mijn hemel, wat een stad. Groot maar toegankelijk, lelijk en mooi, heel arm en heel rijk, maar vooral indrukwekkend. Heel erg veel gelopen en gezien, waarvan de foto's snel zullen volgen. Het is hier broeierig. Klimaattechnisch is het de vlindertuin in Dierenpark Emmen, maar dan zonder vlinders. Nou ja, 1.

Toen Mascha haar doorvlucht ging halen, ben ik naar mijn hotel gereden met de subway. Dat moest ik alleen vinden en in het donkere, vage gedeelte in Hong Kong vond ik dat als meisje alleen best spannend. Want naast de vele attracties ben ik er hier ook eentje. Met mn lengte en mn blonde haar. Mensen willen met mij op de foto. Idiote Chinezen...
Goed het hotel/kippenhok. De kamer was niet groter dan 3 bij 3 maar met airco, een bed (matras op een tafel), een wc, een douche (tuinslang met een douchekop) en ongedierte. Bij binnenkomst schrok ik me gelijk al een hoedje en een sjaaltje toen een kakkerlak mij welkom heette. Ik heb hem meteen doodgeslagen maar van de schrik heb ik mn hotelsleutel in de deur laten zitten. Daar kwam ik vannacht achter. Ik heb overal lopen zoeken naar dat ding (en daar ben je snel mee klaar in zon kleine ruimte). Ik heb alles op orde, check 100 keer of ik nog compleet ben, verlies ik een sleutel in een kamer zo groot als een toilet! Gelukkig had iemand hem bij de receptie afgegeven dus hoefde ik niet te blijven voor straf.

Vanmorgen kon ik alvast in de stad inchecken bij de balie van Cathay Pacific zodat ik gelukkig niet met die enorme tas hoefde te sjouwen. Daarna ben ik naar een reuze Boeddha geweest van 34 m hoog. In een bus met allemaal verbaasde Chinezen reisde ik met gevaar voor eigen leven (ze rijden hier als idioten) af naar de een van de grootste Boeddhebeelden ter wereld. Daar in een of ander afthans restaurantje gegeten (met stokjes, jaja!) en nu zit ik even bij te komen. Ik ga zo wat eten en dan naar het vlieveld om vanavond om 23:30 Hong Kong tijd Down Under te vliegen.

Laiverds, ik laat asap weer wat van me horen. Ow en dank aan de mensen voor de bijdrage aan het smoelenboekje. Zo leuk!!!! Ik kijk er af en toe in om jullie te zien.

Hele dikke kus uit de idiote stad Hong Kong

  • 04 Oktober 2007 - 09:53

    Jaap:

    jij bent goed bezig zeg!
    Ben benieuwd naar de foto´s, zal er ook een paar sturen naar jou.

    Tot schrijvens!

    Kus Jaap

  • 04 Oktober 2007 - 11:17

    Roos:

    Heeej laiverd.
    Kan me voorstellen dat het spannend is allemaal! Maar wat ik zo leuk vind aan reizen is dat je er achterkomt dat je je een heel veel situaties wel redt.
    Hmmm vlindertuinklimtaat. Ik was er gister nog! Ik had een rondleiding gegeven aan twee mensen die een virtuele vlindertuin voor me gaan programmeren. :-)
    Erg leuk.

    kus!

  • 04 Oktober 2007 - 12:13

    Clijn:

    Woehaaaa ik zit op mijn werk kan je verhaal niet lezen, maar heb de tranen in mijn ogen staan om het ididididingdingdingdingdingdin Whahahaha, heb je haar al gezien?!
    Thuis ga ik lezen, fijn wat te horen!!
    xxxx

  • 04 Oktober 2007 - 13:03

    Oom Jan:

    Hier ben jij al iets bijzonders, laat staan daar bij die kleine boys. Wel sneu voor dat beestje, groeten en dan dood

  • 04 Oktober 2007 - 13:04

    Heleen:

    Hoi Jolien,

    Nou het eerste gedeelte van de reis heb je dus overleefd. En kakkerlakken hebben ze vast niet in Australie, dus het kan vanaf nu alleen nog maar beter worden.

    Liefs Bob & Heleen

  • 04 Oktober 2007 - 14:10

    Jolien:

    Nou pas maar op dat je straks in Sydney de kakkerlakken niet met je flip-flops je decolleté in gooit... Helaas lopen ze in elke big city rond. Succes!

  • 04 Oktober 2007 - 14:49

    Annemiek:

    Hier ff een berichtje om je te gek avontuur te wensen! Vast veel beter dan werken bij Simon ... haha Have fun!

    xMiek

  • 04 Oktober 2007 - 14:56

    Sannibal:

    Leuk leuk leuk om zo iets van je te horen! Klinkt allemaal wel spannend hoor! hihi!
    Doe je wel voorzichtig!?
    Have fun!
    Dikke tuut

  • 04 Oktober 2007 - 16:10

    Lisanne, Ja Lisanne.:

    Ach mensje tussen de mensjes en kakkerlakjes. Ik vind het toch zo bijzonder! Je zit inmiddels in het vliegtuig. Ik ben net thuis van skool. Ben even hier het oerwoud in gefietst, waar ze ook ongedierte blijken te hebben. En waarvan zeker 78% in je oog vliegt. Je linkeroog wel te verstaan. Rechteroog is niet interessant.

  • 04 Oktober 2007 - 17:28

    A&P:

    En dat op wereld dierendag.................

    Troost je, down under hebben mischien geen kakkerlakken (hoewel?!?!?!?!!?) maar vast wel ander gespuis!

    Gelukkig daar ook meer lange en blonde mensen, ben je geen bezienswaardigheid meer (wat dat betreft).

    Kus en liefs,

    A&P

  • 04 Oktober 2007 - 17:55

    Rian&Carlijn:

    WADAPATJA!!!!!

  • 04 Oktober 2007 - 19:04

    Harry:

    Ongelooflijk zo staan we herftthee te scheppen en zo zit jij aan de andere kant van de wereld. Maak er een mooie tijd van. Ik zal je volgen Harry.

  • 04 Oktober 2007 - 21:43

    Frederiek:

    ha Jolien,

    Gelijk al met je neusje in de kakkerlakkenpuree. Ja, maak er maar gehakt van. En dan van de schrik je sleutel nog kwijt raken ook. De wereldreizigster raakt ontgroend.
    Je zal vast nog vele andere (al dan niet leuke) beestjes tegenkomen.

    Hier in Ned. is de herft echt mooi op gang gekomen. Ik hoop dat het voorlopig zo mooi en zacht blijft.
    Fijne vlucht naar down under en ik wens je alvast veel reisplezier.

    groetjes van Frederiek

  • 05 Oktober 2007 - 06:19

    Anna:

    Hey jo!

    Wat een luxe ahum haha. Maar wel een ervaring rijker! Ben benieuwd hoe je het straks in 'down under' hebt vast heeeeel gaaf.

    Veel plezier nog!

    kus

  • 05 Oktober 2007 - 10:47

    Opa En Oma:

    We rollen van de ene verbazing in de andere. We konden je zien, onze mooie lange blonde schoonheid. Ik ben een paar dagen bij Marion geweest, fijne dagen gehad en heel afwisselend. Nu ,Vrijdag, ben ik weer thuis.Eindelijk hebben we mooi najaarsweer en warm. Jolien volgende week staan er voor mij weer spannende dingen te gebeuren, maar dat hoor je wel.En o ja insecten eten is heel gezond, barst van de eiwitten.Tot de volgende mail.O en O

  • 05 Oktober 2007 - 14:27

    Roos:

    hahahahaha

    je bent in ieder geval een natuurtalent wat betreft het schrijven van verhalen, leuk man!!

    tot gauw snoes

    kussie

  • 05 Oktober 2007 - 20:30

    Roos:

    coole foto's!!!!
    xxxxxx

  • 05 Oktober 2007 - 21:37

    Reinder:

    Leuk, die fotos.

    Zo te zien ben je ook bij een filiaal van de Chinese winkelketen "chi foe hai" (wij verkopen alles wat kleur heeft en beweegt)geweest. Brr... ben d'r ook eens geweest en daarna nooit meer Chinees gegeten...
    En zo te zien heb je iemand gevonden die het wel lukt om je met de ogen open op de foto te zetten!

    Veel plezier gr. Reinder

  • 06 Oktober 2007 - 10:10

    Marion:

    Lieve Jolien
    ben jij wel uit Pluk vd Petteflat voorgelezen,zo te lezen niet.
    De kakkerlak zaza is het huisdier van Pluk,als je dit had geweten was je vast niet zo medogenloos te werk gegaan.
    En nu hebben we het nog over zichtbaar ongedierte,zoals jij blijkbaar de kakkerlak typeert.
    Uit recent onderzoek naar de biotoop van matrassen[ja je leest het goed die dingen waar je op slaapt] blijkt dat daar leven, wantsen , huismijt, varens,luizen,pseudo schorpioenen en nog meer wat je niet wilt weten.Dus smijt voortaan maar gewoon je matras uit het raam dan heb je het ergste ongedierte gehad.
    Je kordate optreden wat betreft de kakkerlak heeft ,gezien alle reacties hierboven, heel wat losgemaakt.
    Je zal nu inmiddels wel in Australie zijn hopelijk ben je daar begroet met een stralend zonnetje want het weer in Hong Kong was aan de foto's te oordelen niet zo geweldig.
    En lief nichtje , je weet wat ik altijd zeg, ik lust ze rauw bij een kopje slappe thee, dat geldt ook voor de Aussies.
    kus aunty

  • 06 Oktober 2007 - 11:20

    Lars:

    He nichie!!! ik was gisteren ook nog bij de chinees! of je zun bruur ff de groeten wilde doen!! Nou veel plezier en laat je niet gek maken door die onderdeurtjes...

    kus Lars en Annette

  • 06 Oktober 2007 - 15:03

    T10:

    (b)engel, wat een ervaring! wist wel dat je je er doorheen zou slaan, zowel beesten !!! als mensen. Je zit nu in Australie en ben benieuwd naar de volg. mail. Bisous en wees flink.

  • 08 Oktober 2007 - 08:48

    Steffen:

    Hey schat,

    fijn om te horen dat je je vermaakt daar in Hong kong. Lijkt me ook erg tof om daar naartoe te gaan, erg spannend o helemaal allen.

    You rock!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolien

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 27900

Voorgaande reizen:

30 Januari 2013 - 05 Maart 2013

Zuid Amerika

12 Februari 2010 - 06 Maart 2010

Cuba libre!

01 Oktober 2007 - 01 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: