recordbrekende verhalen - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Jolien Groenewoud - WaarBenJij.nu recordbrekende verhalen - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Jolien Groenewoud - WaarBenJij.nu

recordbrekende verhalen

Door: Jolien

Blijf op de hoogte en volg Jolien

25 Oktober 2007 | Australië, Hervey Bay

Dag lieve allemaal

Het is even geleden sinds mijn laatste bericht. Sorry daarvoor. De afgelopen twee weken waren raar. Erg genoten en veel gehuild.

Om te beginnen is mijn opa onverwacht overleden. Dat vreselijke nieuws te horen doet je beseffen dat je zo ver weg bent bij je oude, vertrouwde omgeving. En alleen je verdriet verwerken in een land waar alles anders is is niet makkelijk. Je emoties vertellen in het engels, wat ik gelukkig geregeld kan doen bij lieve mensen, is toch anders dan ze in het Nederlands verwoorden. Ik heb het advies van de thuisbasis gekregen niet naar huis te komen. Hoewel ik niets liever wilde dan bij mn familie zijn, ben ik hier gebleven. Ik heb me nog nooit zo alleen gevoeld denk ik.

Maar opa zou gewild hebben dat ik zou genieten. Hij was zo trots op me en dat ik mn reis ging maken. Dus dat ben ik zoveel mogelijk gaan doen. Ik ben naar Arlie beach vertrokken en heb daar een zeiltrip gemaakt. Ongelooflijk mooi. 3 dagen op een boot in de meest indrukwekeknde omgeving die ik ooit gezien heb: Whitsundays. Daar is het zand het witste ter wereld. Het is zo puur dat het net talkpoeder is. Het is gebruikt voor de Hubble telescoop omdat het zo puur is. Dat in combinatie met het blauwe water is ongelooflijk. Ik heb gesnorkeld en de Nemo-wereld in het echt mogen aanschouwen. En ja, het is echt wat je erbij voorstelt. Hier groeien de meeste soorten koraal in alle vormen en kleuren, er zijn schilpadden, de mooiste vissen. Je gelooft je ogen niet. En dan de sterrenhemel op een boot zonder licht om je heen. De groep op de boot bestond uit 16 mensen en waren allemaal erg relaxt.

Na drie dagen op het water (hoewel je dag 4 de golven nog steeds voelt) vertrokken richting Hervey Bay. Omdat dat best een eindje is hadden we een tussenstop in Kroombit. Daar was een cowboyfarm-ding. Ik heb geleerd met een zweep te slaan, te schieten en paard te rijden. Erg leuk! De volgende dag, in alle vroegte vertrokken (half 6 opstaan) richting plaats van bestemming. Daar afscheid genomen van de Deense jongens en vrienden gemaakt met vier Engelse meiden. Met hun en Lisa deelde ik een hostelkamer. Er leuk hostel overigens met een eigen woonkamer en keuken en alles is erg schoon. Met drie van de vier meiden heb ik een boottocht gemaakt om bultrugwalvissen te bekijken. Dat was echt ongelooflijk. Hervey Bay is de beste plek in de wereld om walvissen te bekijken. En terecht denk ik! Het is nu de tijd dat moederwalvissen zwemmen met hun jong. Die beesten van zo dichtbij te zien, echt waar, geen woorden voor. En dan te bedenken dat de Japanners over twee weken uitvaren om 500 walvissen te doden...

Met de Engelse meiden en drie andere jongens (twee Ieren Allen en John en Kasper uit Denemarken) zijn Lisa en ik naar Fraser Island vertrokken in een 4wheeldrive om 2 nachten te kamperen. De dag voordat we vertrokken is een zelfde auto met mensen die ik heb leren kennen in de bus verongelukt. Op zich is iedereen er redelijk goed vanaf gekomen, maar een meisje ligt nog steeds in het ziekenhuis. Dat maakte ons allemaal erg voorzichtig. Je bent met z'n negenen in een auto in de middle of nowhere. want geloof me, Fraser Island is niet voor niets het grootste zandeiland ter wereld. Het is gigantisch met een regenwoud en wilde dingo's en al! De Engelse meiden reden en dat deden ze erg goed. We zijn de eerste dag een beetje verdwaald. En omdat we aan de oostkust zitten wordt het snel donker en dat in een regenwoud... Maar we bleven allemaal rustig en kalm em alles kwam goed. De groep was zo leuk. We doopten onszelf tot de sandcrabs en hebben zelfs een eigen lied! Zo leuk! En het eiland is zo mooi. Walvissen en dolfijnen gespot vanaf een uitkijkpunt. Dingo's (wilde honden) lopen hier vrij en blij rond. En ik heb twee guana's (grote hagedissen) gespot die eieren en een hagedis aan het eten waren. Verder zijn er meertjes zo helder en puur dat je het water kan drinken. We kampeerden op het strand zonder facalitaire voorzieningen of matras, jaja. Survival! Fraser Island is zeker de beste ervaring tot nu toe.

Gisteravond zijn we teruggekomen en wat waardeer je een douche dan zeg! Er was pizza- en filmavond in het hostel. Vanmorgen was ik vroeg wakker en zat met drie Italianen in de woonkamer. Ik vind het maar bijzonder, als Nederlandse wakker worden in Australie en ontbijten met Italianen. De enige Italiaanse jongen in de groep komt uit Milaan en doet ook Communicatie, zo leuk. En nu zit ik achter de computer en naast me zit een jongen uit Nieuwe Pekela, dat verzin je toch niet! Vandaag ga ik verder naar Rainbow Beach. Nieuwe dingen beleven, nieuwe mensen leren kennen. En zoveel mogelijk genieten. Voor opa. Dank aan alle mensen voor jullie steun in een rare tijd. Ik geniet, maar denk veel aan thuis, aan opa, aan mijn lieve, sterke oma. Er is een donkere wolk boven m'n reis komen te hangen en dat vind ik erg moeilijk. Maar i'll survive.

Tot gauw!

Kus

  • 25 Oktober 2007 - 06:03

    Vincent:

    Je verdwaalt wel veel af moet ik zeggen. Maar dat maakt de reis een stuk spannender :)

    veel succes

  • 25 Oktober 2007 - 06:04

    Melanie:

    Supermooie verhalen en foto's! Lichtelijk jaloers haha :). Laat gauw weer even wat van me horen.

    Dikke kus!

  • 25 Oktober 2007 - 06:33

    Roos Pals:

    Heej Lieve meid,

    Sterkte. Ik kan me voorstellen dat het heel moeilijk voor je is. Er zijn hier heel veel mensen die aan je denken. Dus helemaal alleen ben je nooit. Hopelijk helpt die gedachte je.
    Ik hoop dat je nog heel veel kunt genieten tijdens je reis.

    xxxxxxxxxx en knuffels

  • 25 Oktober 2007 - 10:47

    Sannibal:

    Sterkte meid!
    Maar blijf vooral genieten he? Das belangrijk! Wat een geluk dat je daar mag zijn, nietwaar?
    Viel SpaB!
    Liefs en een dikke knuf uit NL

  • 25 Oktober 2007 - 11:39

    Jaap:

    Jij hebt genoeg verhalen voor de rest van je leven als je terug komt geloof ik. Dacht dat ik veel meemaakte...
    Heel veel plezier, ik blijf je verhalen op de voet volgen. En je bent idd niet echt alleen hoor!
    Ik hoop dat je vooral blijft genieten en niet gaan piekeren hoor!

    Liefs Jaap


  • 25 Oktober 2007 - 12:16

    Heleen:

    Als je zover weg bent en er gebeuren thuis zulke erge dingen, dan kun je waarschijnlijk nauwelijks beseffen dat het echt waar is en voel je je ook machteloos. Sterkte!
    Liefs Bob & Heleen

  • 25 Oktober 2007 - 12:36

    Oom Jan:

    Wij hebben een mooie kerkdienst gehad met vrijwel alle familieleden met na afloop koffie en met iedereen gesproken en meer kan men niet doen.Ik bel je oma steeds veel. Goede reis verder oom Jan

  • 27 Oktober 2007 - 17:21

    Nynke:

    Een van mijn collega's heft drie jaar in Australie gewoond. Hij zei dat ik je maar moest adviseren om op het meest Oostelijke punt van Australie vooral hostel 'The Art Factory' te bezoeken. Hij heeft daar gewerkt, ze hebben er allerlei objecten (een ouwe truck o.a.) omgebouwd tot accomodatie. Ook moest ik je vragen of je je in Cairns in de 'Woolshed' vermaakt had. Bij deze! :D

  • 28 Oktober 2007 - 09:17

    Tanja:

    Naha dat is whitehaven beach waar ik je over vertelde in mijn vorige krabbel, zat niet helemaal goed met de locatie paar duizend kilometer verschil ach ja ;).
    Mooi is het daar he! Vind het zo leuk om het allemaal te zien, it's net een beetje of ik het ook allemaal weer op nieuw beleef.

    Veel plezier lien.

    xx

  • 28 Oktober 2007 - 14:19

    Frederiek :

    Ben net weer terug uit Cyprus. Veel gebeurd in die tijd. Ook in jou persoonlijk leven. Je opa kijkt nu vast met trots ("vanuit de hemel") naar zijn reizende kleindochter. Je zal vaak aan hem denken,en wat zul je verdrietig zijn geweest. Dan pas merk je hoe belangrijk je familie is en hoever je weg bent.

    Wat een prachtreis en wat een schitterende foto's maak je . En snorkelen is daar dus ook heel mooi. Ik ben zowaar een beetje jaloers op je.
    He, lientje, geniet verder, juist OOK uit naam van je opa. Dat zou hij zeker willen!

    groetjes Frederiek


  • 29 Oktober 2007 - 12:30

    Anna:

    Gelukkig heb je het daar leuk. Geniet ervan! En sterkte op de moeilijke momenten...

    kus

  • 30 Oktober 2007 - 10:40

    Edwin:

    Heej Jolien,

    Veel sterkte, erg jammer van de zwarte wolk... probeer toch te genieten je doet zo'n ervaring maar 1 keer in je leven.

    Ik volg stiekum je verhalen hoor, schrijf niet altijd wat.

    Veel plezier, sterkte en liefs...

    Edwin

    ps. douchen doe je alleen? ;) haha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolien

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 27897

Voorgaande reizen:

30 Januari 2013 - 05 Maart 2013

Zuid Amerika

12 Februari 2010 - 06 Maart 2010

Cuba libre!

01 Oktober 2007 - 01 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: