Nederlandse klimatologische omstandigheden - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jolien Groenewoud - WaarBenJij.nu Nederlandse klimatologische omstandigheden - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jolien Groenewoud - WaarBenJij.nu

Nederlandse klimatologische omstandigheden

Door: Jolien

Blijf op de hoogte en volg Jolien

08 November 2007 | Australië, Sydney

Dag allemaal!

Nou, ik ben uitgerust hoor. Na meer dan een week hangen in en rond het appartement in Noosa ben ik ondertussen volledig ontspannen. Ik heb veel gelezen, gewandeld en inspirerende ontmoetingen gehad. Zo heb ik Dennis ontmoet, een Nederlandse meid waarmee het al snel klikte. Met haar heb ik gebbq-ed en geshopt (hoort er ook bij) maar vooral hele leuke gesprekken gehad. Het was echt super gezellig.

Ook heb ik bij het kameelrijden (jaja, Jolien heeft kameel gereden. Op het strand. Zo leuk!) een meid uit Appelscha leren kennen. Zij loopt stage in Brisbane en daar zit ik sinds gisteren. Gisteren hebben we afgesproken en samen ergens gegeten. Wederom erg gezellig! Het weer is hier momenteel niet zo goed. Dat wil zeggen, dat ligt eraan hoe je het bekijkt. Regen in dit bloedhete land kan natuurlijk nooit kwaad, maar erg leuk is het niet. Helemaal een stad als Brisbane knapt er niet van op. Maar als de zon schijnt is het hier ook heet. Een uur zon staat hier uv-technisch gelijk aan een hele dag in Nederland. Je voelt de zon dan ook echt op je huid branden.

Gisteren een museum bezocht, Kasper de Deen weer ontmoet en samen thee gedronken en dat was het ook eigenlijk wel. Zit in een hostel op een kamer met drie malle Zuid-Koreaanse jongens. En omdat Guus Hiddink een legende is daar, denken ze dat iedere Nederlander Koreaans spreekt. Nou, ehhe, nee hoor. Ik blijf het bijzonder vinden. Zo wordt je wakker in Noosa, de volgende dag op een kamer met drie Aziaten waarvan er een naakt lag te slapen. Nou ja, ik heb engere dingen gezien. Ik ben namelijk nog steeds niet bijgekomen van mijn ontmoeting met spin Sebastiaan met wie het maar al te goed is gegaan tijdens mijn wandeling in Noosa (zie foto's bij het vorige verhaal). En hij schijnt ook te bijten. Mijn fobie voor spinnen is bij deze versterkt.

Nou, ik ga ergens een ontbijtje scoren en maar een museum bezoeken ofzo. Vrijdag ga ik verder naar Byron Bay en volgende week naar Sydney. Daar ontmoet ik Lysbeth al, whoehoe!

Laiverds, een dikke kus

  • 08 November 2007 - 10:43

    Sebastiaan:

    Natuurlijk gaat het net als met de spin met mij erg goed. zit nu in mijn tentame week. zo te horen mis je mij toch een beetje (als je zelf bij een spin aan mij denkt). ben blij te horen dat alles daar goed gaat en jij je ding doet en die hoed staat je prima. ga nu weer verder leren.
    KUS Sebastiaan

  • 08 November 2007 - 13:23

    Roos Pals:

    Heej Jolientje.
    Ik moest nog aan je denken vandaag! Leuk om weer een berichtje van je te krijgen.
    Ik ga de eerste twee weken van januari op vakantie naar Tokio!!!!!! Eindelijk komt het ervan. Een vriend van me zit er dan twee maanden. Dus die ga ik dan opzoeken.
    Vanaf 19 november begint mijn experiment in de virtuele vlindertuin. Echt superleuk en spannend. Ik mail je wel even een foto.

    xx

    Roos

  • 08 November 2007 - 14:35

    Frederiek :

    ha Joleeenie,

    Het rondreizen begint helemaal routine te worden, lijkt het wel.
    Ik wist niet dat je in aussi ook kamelen hebt (zeker import vanuit saoedi arab ofzo)en al helemaal niet dat deze ingezet worden voor ritjes langs de kust. Zeker lekker zitten schudden op zo'n beest.
    spinnen zijn wel eens eng, maar om een baantje te trekken samen met een pad. is ook niet alles.

    nieuws uit nederland.
    Hier gaat alles zijn gangetje. De bladeren zijn bijna allemaal van de bomen.'t weer gaf eindelijk een ouderwetse najaars storm.
    Om half 6 is het wel donker.Binnenkort is het weer St Maarten zingen.Altijd leuk, die kleintjes bij de deur.
    Een finse scholier heeft zijn geweer leeggeschoten op medescholieren.(8 doden en 11 gewonden)Het heeft vandaag tot effect gehad,dat mijn collega enorm schrok van een harde knal bij ons op school.Gelukkig was het alleen maar een rotje ofzo.
    dat was het dan weer.
    groetjes vanuit je tegenvoeter in nederland

    Frederiek





  • 08 November 2007 - 15:26

    Sannibal:

    Have some fun!!!
    En pas op voor de enge spinnen...brrrr...
    nice pics trouwens!
    Ciao uut herfstachtig Grunn...dus nait soes'n! :P
    haha!!!!
    XXX

  • 08 November 2007 - 16:01

    Clijn:

    Hee Jolientje, ja het strand gaat wennen, maar er zijn er hier zoveel mooie dat we nog wel even door kunnen gaan! Blij dat je weer uitgerust verder aan je reis kan gaan. Jij komt trouwens ook altijd overal naakt liggende, lopende, strijkende mannen tegen,haha!! Mis je je overbuum nu wat minder! ;-)

    xxx

  • 08 November 2007 - 22:36

    Lisanne:

    Hahah, hoor je zo:
    Sebastiaaaaan!!!!

    (Hiervoor is disney kennis vereist)

  • 09 November 2007 - 08:28

    Rian:

    hey Jolien!

    lekker dat je weer helemaal bent bijgekomen en je reis weer kan vervolgen! En jij in de regen dus! brr.. tis hier geen spatje beter :) He meis, enjoy en tot het volgende bericht!!

    kus

  • 09 November 2007 - 13:20

    Marten:

    He Jolien,
    Mooie foto's, zo te zien verveel je je niet!
    Nog gecondoleerd met je opa, lijkt me erg moeilijk als je zo ver weg zit. Uit Groningen geen spectaculair nieuws, de Martinitoren staat er nog. Ik ga vanavond stappen in Hotel Arena met Taco, maar Carlijn en jij liggen allebei op het strand! Doen we wel een x als jullie weer terug zijn, net zoals pannekoeken eten en tennissen ;-). Geniet er van daar!
    Groeten Marten

  • 10 November 2007 - 17:57

    Mascha:

    Ha Jolien,
    ik ben inmiddels terug uit Australie weer in het koude NL, jij geniet nog volop van de mooie standen van Queensland. Het spijt me te horen dat je opa is overleden, dat zijn geen leuke berichten. Je maakt wel een ongelofelijke mooie reis joh!! En je fotos zijn top. je ziet er stoer uit met je australische cowboyhoed!
    Mijn reis met mn broer was ook helemaal top. De Outback is echt ge-wel-dig. Net als jij hebben wij ook in de meest gekke hostels gezeten en de meest vreemde mensen tegengekomen. Maar, daar draait het toch allemaal om. Heel erg veel plezier daar. Geniet ervan!!!!
    Ciao Mascha (uit HongKong)

  • 11 November 2007 - 12:02

    Melanie:

    Hey!

    Fijn om te lezen dat je bent uitgerust en weer lekker kan genieten van al het moois om je heen! En wederom mooie verhalen haha. Ik kijk uit naar je volgende belevenissen :).

    Dikke kus vanuit regenachtig Grunn!

  • 11 November 2007 - 22:09

    Steffen:

    Hey Jolien,

    Heb de laatste weken niet je berichtjes gelezen. En maak nu een inhaalslag.

    Vind het heel erg voor je, gecondoleerd.

    Hopelijk laat je je niet uit het veld slaan en geniet je van deze mooie trip.

    kus uut Grunn

  • 11 November 2007 - 23:10

    Jan Willem:

    Hey,

    Leuk om je berichten te lezen. Je had op mijn site geschreven (had je in Hervey Bay ontmoed). Ik ga morgen terug vliegen naar Nederland, het is daar nu vet koud! Geniet nog van je reis!

    Groeten

  • 12 November 2007 - 23:13

    Dennis:

    Joehoe! Ik kom in je verhaal voor (jij ook bij mij hoor ;) )
    Ben benieuwd wat je van BB gaat vinden, met name de Arthouse. Ik hoor t wel.. en wie weet, zien we elkaar nog in Melbourne of Sydney.
    Geniet met volle teugen!
    X
    Dennis


  • 13 November 2007 - 18:41

    Roos:

    zo hey eindelijk weer bericht van roosje hihhi leuke foto's joh!! kunt echt zien dat je geniet van de zon en uiteraard van de mooie mannen, hahaha
    kun je geen afspraakje voor me regelen met de kamelenman? hihihi

    mis je snoes!!
    geniet van alles he? ook de regen...

    kussie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolien

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 27898

Voorgaande reizen:

30 Januari 2013 - 05 Maart 2013

Zuid Amerika

12 Februari 2010 - 06 Maart 2010

Cuba libre!

01 Oktober 2007 - 01 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: