Liefde op het eerste gezicht - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jolien Groenewoud - WaarBenJij.nu Liefde op het eerste gezicht - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jolien Groenewoud - WaarBenJij.nu

Liefde op het eerste gezicht

Door: Jolien

Blijf op de hoogte en volg Jolien

17 November 2007 | Australië, Sydney

Ja, daar ben ik weer lieve medereizigers. Dit keer vanuit zonnig Sydney!!! Op een computer van een fransoos en die schijnen een eigen toetsenbord te hebben waar ik in ieder geval nog niet aan gewend ben, dus vergeef me mijn ongetwijfeld aanwezige spelfouten. Sydney is groot- 2x zo groot als New York City-, zonnig, mooi, veelzijdig. Ik hou van deze stad!!! Maar bij het begin beginnen.

Na Brisbane ben ik doorgereden naar Byron Bay. Daar schijnen ze een heel mooi strand te hebben. Schijnen ja, want hoewel ik voor tropische temperaturen kwam was het weer daverend dramatisch. Het hoosde, alle drie de dagen dat ik er was en dat nonstop. De accomodatie was bijzonder. Ik sliep namelijk bij de ArtsFactory in een reuze tipi. Maar ja, met continu regen en daardoor veel muggen en alles klam. Niet echt een succes dus.

Toen door naar Surf Camp. Daar waren mooi weer en de perfecte golven om te leren surfen. Ja, Jolien heeft gesurfd! Er waren echt van die typische stoere surfdudes die je leerden hoe je moest staan. Na veel zoutwater happen stond ik zowaar! De volgende ochtend door naar Sydney. Na een busreis in een veel te kleine bus kwam ik na 10 uur aan in Sydney. Hier verblijf ik in hotel dat 1 doorm heeft. Even weg van al het backpackers gedruis en op een zonovergoten, toscaans ingericht dakterras genieten. Ik vind het heerlijk om weer in een stad te zijn. De oostkust is prachtig maar volkssport nummer 1 is zuipen tot je erbij neervalt. Veel backpackers lijken hiervoor gekomen te zijn. Ik niet en ik hoef er ook niet tussen te staan. In Sydney voelde ik me meteen thuis. De stad is prachtig en heeft alles: bos, adembenemende stranden, een bruisend nachtleven, parken, historie. Ik zou hier echt kunnen wonen, rustig pap en mam, de 29e sta ik heus wel op Schiphol.

Hier heb ik Jon de Ier weer ontmoet die ik kende van Fraser Island. Hij woont en werkt hier -als advocaat met uitzicht op het Opera House, zucht- en hij heeft me een stuk van Sydney laten zien. 's Avonds gingen we op stap en daar waren ook drie van de vier Engelse meiden. Het was supergezellig, de clubs superhip en mooi. En gisteren Lysbeth weer gezien! We hebben volgens mij wel 45 keer gezegd: kijk ons nou in Sydney! Maar het leuke is dat we gewoon weer verder praten waar we waren gebleven en dat je je eigenlijk amper realiseerd dat je zover van huis bent. Met haar en een vriendin van heer gisteren heerlijk Thais wezen eten voor $5, dat is 2,50 euro. Daarna naar een feest gegaan waarvoor we weren uitgenodigd op een dakterras. En daar zagen we vuurwerk! Zo mooi! Sydney kon voor mij niet beter beginnen dan de afgelopen week. Ow ja detail, ik had een dejavu op het dakterras toen we vanaf het terras bij een woning naar binnen konden kijken waar een naakte man rondliep. Ik weet niet wat dat is hoor, maar als ik mocht kiezen, deze zag er een stuk appeteitelijker uit dan mijn ugly naked guy.

En nu, 11 uur 's ochtends, zit ik met een laptop op een zonnig dakterras dit te typen. Had ik al gezegd dat ik van deze stad hou? Ik ga vandaag met de vriendin van Lysbeth, Jolanda, naar een markt en vanavond naar een openlucht filmfestival. Kortom: ik vermaak me prima en maak je naar geen zorgen over mij!

Een dikke kus uit Sydney!

  • 17 November 2007 - 07:55

    Heleen:

    Lieve Jolien, Ik schrok toch even van de titel boven je verhaal. Maar die verliefdheid blijkt gelukkig niet zo ernstig.
    Geef je Lysbeth een dikke knuffel van ons? Haar weblog is iets minder actief en het lukt mij ook niet haar een berichtje te sturen.

    Liefs Heleen

  • 17 November 2007 - 09:50

    Clijn:

    haha jij met je naakte mannen ik zei het nog!! Klinkt goed en een stuk enthousiaster! Je bent en blijft een stadskind he!! haha! Geniet en de groetjes aan Lysbeth.

    xxx

  • 17 November 2007 - 09:54

    Roos Pals:

    Hey Meisje,
    Klinkt echt gaaf die stad.
    Volgens mij zou ik me daar ook wel kunnen vermaken.

    Hihi, ik dacht ook eerst dat het om iets anders ging. Ik dacht die heeft een vent aan de haak geslagen. :-)

    xx

  • 17 November 2007 - 10:49

    Tanja:

    he lekkere sheela

    haha ik dacht precies het zelfde al Roos maar Sydney leuk vent he!
    heb hem daar ook ontmoet. maar uh laat je niet gek door die gozer gewoon weer lekker thuis komen. Hij heeft al heel wat meisje laten plakken ;)

    He meis ben blij zulke leuke en goede berichten van je te horen.

    Heel dikke kus en knuf uit het amsterdamse, het wordt hier KOUDDDDDD

  • 17 November 2007 - 13:36

    Rebecca:

    he meis,

    nou ik ben wel heel erg jaloers hoor..

    erg leuke foto's ook..
    geniet van elke dag..

    dikke kus

  • 17 November 2007 - 16:29

    Lisanne:

    Nou, ik vind het ook best erg als je niet de 29e op Schiphol staat hoor. Opzich.

  • 18 November 2007 - 01:24

    Jolien:

    oke, en lisanne. doe

  • 18 November 2007 - 11:49

    Mascha:

    Hey, mooi is Sydney he. Ik heb ook dagen rondgelopen en alleen maar mn ogen uitgekeken. Relaxte sfeer, maar tegelijk mega druk. De Botanical Gardens zijn stunning!! Geniet er van!!
    Ciao Mascha

  • 18 November 2007 - 15:36

    Roos:

    he lievie

    owww wat heerlijk om je verhaal te lezen! maar als je nou overweegt er te gaan wonen, licht je mij dan op tijd in? kom ik ook namelijk hihih

    hou van je snoes!1 geniet van de mooie stad! en the naked guy

    mis je kussie

  • 19 November 2007 - 10:43

    Sannibal:

    Heb er drie woorden voor:
    JALOERS en GENIET ERVAN!
    eigenlijk vier...boeiuh!

    Heerlijk meid!

    XXX

  • 19 November 2007 - 18:36

    Frederiek :

    Ha Jolien,
    VERLIEFD op Sydney !! En die boys (lijken) verliefd op jou????(hahaha) Nu jij nog .
    Je bent weer super enthousiast. Zo ken ik je weer.
    Daar in Austr. begint het zomer te worden, in ned. wordt het koud. Echt "wanten aan en muts op" weertje.
    Sinterklaas is weer in het land. mmm pepernoten....
    verder weinig vaderlandse nieuwtjes te vermelden.
    wie is trouwens Lysbeth? Een vriendin uit groningen of een van je reisvriendinnen?

    groetjes en genieten maar!!!

    Frederiek


  • 19 November 2007 - 19:43

    Jeman:

    schrok natuurlijk ook wel erg: Wat nu verliefd?? Maar 't viel gelukkig mee, al is je verliezen aan Sydney natuurlijk ook een rampje...

    Hé meid, goed dat je de goede zaken des levens weer in beeld hebt, ook al is er iemand uit beeld gelopen. Sterke meid!

    Hier niet veel bijzonders, al is alle dagen feest met ons mannetje natuurlijk juist heel bijzonder. En feest is het!

    Geniet ze! En schrijf maar veel, dan leven we met je mee!

  • 20 November 2007 - 13:29

    Steffen:

    Laat me raden?

    Hij stond te strijken...

  • 20 November 2007 - 18:20

    Harry:

    hoi meisje wat weer een geweldig verhaal. Ik ben net een uur thuis ben een weekend in londen geweest. Ik wens je veel plezier en de groetjes aan Liesbeth gr. harry

  • 02 December 2007 - 19:39

    Anna:

    Hey Jo,

    Zo te zien en lezen heb je het daar heerlijk! Genietze nog!

    xx

  • 03 December 2007 - 05:57

    Fieneke:

    Jeetje wat een balen die regen in Byron Bay.. Als de zon schijnt is het er egt heel mooi! Gelukkig heb je het in Sydney mooier :D Door jou verhaal heb ik egt helemaal zin om dr ook heen te gaan.. :D Maar ik moet nog ff n maandje wachten!
    Weet je waar ik vorige week ben geweest? Jouw hostel in Noosa :P Ik was op een tour die dag en we stopten bij dat hostel om even de benen te strekken :D Wat een toeval!
    Ik hoop dat je nog veel plezier hebt in Sydney en tijdens je hele reis. Als je tijd hebt moet je me maar ff n mailtje sturen. We houden contact!
    Liefs

  • 06 December 2007 - 11:44

    Hannie:

    Hoi Jolien, Van je vader kreeg ik je web-site. Als je niet meer weet wie ik ben....de dochter van leni groenewoud. Mijn moeder is erg benieuwd hoe het met je gaat en zal haar op de hoogte houden. Zelf ben ik ook in Sydney geweest. Chinatown, Darling Harbour, het aquarium ( loop je nog steeds onder de haaien door?) en de Zoo (op een heuvel met prachtig uitzicht en met bus bereikbaar) , een rondvaart, allemaal aanraders. Ook ik was meteen verliefd op Sydney. Niet ver weg zijn the blue mountains en sisters rocks (of zoiets) Veel plezier en geniet er maar lekker van, Hannie
    PS waar alle Aussies bang voor zijn is de zon (gat in ozonlaag) Zelfs ik, die nooit iets op m'n hoofd wil heb op mijn tocht naar the great barrier reef een hoed opgehad!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolien

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 27894

Voorgaande reizen:

30 Januari 2013 - 05 Maart 2013

Zuid Amerika

12 Februari 2010 - 06 Maart 2010

Cuba libre!

01 Oktober 2007 - 01 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: